Tuesday, February 26, 2013

Online Business ႏွင့္ အြန္လိုင္းတြင္ ကုန္ပစၥည္းေရာင္းၿခင္းကို ေလ့လာၿခင္း


အမွန္တကယ္ေတာ့ လတ္တေလာ E Banking System မရွိေသးတဲ့ ၿမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ ့ကုန္ ပစၥည္းမ်ားကို အြန္လိုင္းမွာ တင္ ေရာင္းတဲ ့အခါ ေလ့လာသိရွိရသေလာက္ အခ်ိဳ ့ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားမွာ ၀ယ္ယူသူ မွ ၾကည့္ရွဳၿပီး ႏွစ္သက္ရာမ်ားကို မွာယူေသာ အခါ မိမိတို ့ ဖုန္းနံပါတ္ ၊ ေနရပ္လိပ္စာ ၊ ေဖ့ဘြတ္ အေကာင့္တို ့ ၿဖင့္သာ အသံုးၿပဳၿပီး ၀ယ္ယူတာကို
ေတြ ့ရပါတယ္ ။ ထိုအေၿခအေနတြင္ ေရာင္းသူ ပိုင္ရွင္ ႏွင့္ အမွန္တကယ္ ၀ယ္ယူသူမ်ား အဘက္ဘက္မွ ႏွစ္နာမွဳမ်ား ရွိေနတာကို လည္း
ေတြ ့ရပါတယ္ ။

သို ့ေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာ တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ တင္ေရာင္းေသာ စီးပြားေရးမွ ထိုအားေပးမွဳမ်ားၿဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္မ်ား ဖြင့္လာဖို ့ရည္ရြယ္ၿပီး လုပ္ကိုင္ေနၾကတာ ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္ ။ ထို ့ေၾကာင့္ လတ္တေလာကို မၾကည့္ဘဲ ေရရွည္ကို ၾကည့္ပါက မၾကာခင္ ပြင့္လင္း လာေတာ့ မည္ၿမန္မာႏိုင္ငံ ဘဏ္စီးပြားေရး အေၿခအေနဟာ E-Commence ကို ေကာင္းမြန္စြာ အသံုးခ်ႏိုင္ေတာ့ မွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။

အခု တင္ၿပမည့္ အြန္လိုင္း အသံုးၿပဳ ကုန္ပစၥည္း ေရာင္း၀ယ္ၿခင္းဟာ လတ္တေလာ ၿမန္မာႏိုင္ငံမွာ အသံုးၿပဳ တြင္က်ယ္ေနတဲ ့ အြန္လိုင္း အသံုးၿပဳ Marketing ၿဖစ္ၿပီး
ေရာင္းသူ ၀ယ္သူ အဘက္ဘက္မွ ရွဳေထာင့္ အၿမင္မ်ား နဲ ့ ေလ့လာ တင္ၿပထား တာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။

ေရာင္းသူဘက္မွ ၾကည့္ရရလ်ွင္....

ေရာင္းခ်သူ အမ်ိဳးအစား(၁)


ေဖ့ဘြတ္ အသံုးၿပဳၿပီး ကုန္ပစၥည္မ်ား ေရာင္းခ်လိုေသာ အခါ မိမိတို ့ဘက္မွ တဆင့္၀ယ္ယူေရာင္းခ်သူမ်ား ၊ ပစၥည္းႏွင့္ရရွိႏိုင္ေသာ ေမာ္ဒလ္မ်ားမွာ လက္၀ယ္တြင္ မရွိေသးေသာ္လည္း ၀ယ္ယူလိုသူမွ အမွာစာပို ့ေသာ အခါ မွတ္ယူၿပီး တဆင့္ၿပန္လည္ေရာင္းခ်တာကို ေတြ ့ရပါတယ္ ။
တစ္ဖက္မိမိတို ့ တဆင့္၀ယ္ယူေသာ ကုန္ပစၥည္း မ်ားကို စကၤာပူ၊ ထိုင္း စေသာ ေနရာမ်ားမွ အဓီက မွာယူေလ့ရွိၾကၿပီး အမွာစာ အရ စာရင္းအတိအက် မွာယူၿပီး ၀ယ္ယူလိုသူမ်ားကို Delivery System မ်ား ၿဖစ္ေသာ အိမ္အေရာက္ ပို ့ ၀န္ေဆာင္မွဳ ၊ မိမိေရာင္းခ်ေသာ ေနရာ
(အိမ္၊စတိုးဆိုင္) စသည့္တြင္ လာယူရေသာ ၀န္ေဆာင္မွဳ စသၿဖင့္ ေရာင္းခ်တာကို
ေတြ ့ရပါတယ္ ။ ထိုေရာင္းခ်မွဳ မ်ိဳးမွာ အရင္းအႏွီးနည္းၿပီး ၀ယ္သူမွာသေလာက္ ပစၥည္းအေရအတြက္ ၿဖင့္ ေအာ္ဒါ ပစၥည္း ေရာက္ခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆိုင္းၿပီး ေရာင္းခ်ေပးတာ ၿဖစ္ပါတယ္။


ေရာင္းခ်သူ အမ်ိဳးအစား(၂)

ကိုယ္ပိုင္ အရင္းအႏွီးၿဖင့္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ဆိုင္ရွိ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္းခ်ေသာ အခါ အြန္လိုင္းကို အသံုးခ်ေရာင္းခ် ၿခင္းသည္ မိမိ ကုန္ပစၥည္းကို ေၾကၿငာသည့္ သေဘာပိုပါတာကို ေတြ ့ရပါတယ္။
မိမိဆိုင္ရွိ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္းထြက္လိုၿခင္း ၊ ၿပင္ပ ေၾကၿငာမ်ား
အတြက္ ဘက္ဂ်က္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အသံုးမၿပဳႏိုင္ၿခင္းမ်ား ၊ ေၾကၿငာအားနည္းၿခင္း စေသာအခါ ဆိုရွယ္မီဒီယာကို အသံုးၿပဳၾကတာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။ ထို ေရာင္းခ်သူမ်ားဘက္က ၀ယ္ယူလိုသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားမွာ ခ်က္ခ်င္းရရွိႏိုင္ၿပီး ၀န္ေဆာင္မွဳ က႑ကေတာ့ နည္းပါးတာကို ေတြ ့ရပါတယ္ ။ ဥပမာ အိမ္အေရာက္ ၀န္ေဆာင္မွဳ ၊ အြန္လိုင္းမွ
မွာယူႏိုင္မွဳ နည္းၿပီး အားသာခ်က္အေနနဲ ့ရရွိလိုသည္ ့ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ထိုဆိုင္တြင္ ရမရ ေလ့လာႏိုင္ၿပီး မွ မိမိကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္း၀ယ္ယူ ရရွိႏိုင္တာပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။

၀ယ္ယူသူဘက္မွ ၾကည့္လွ်င္...

၀ယ္ယူသူ အမ်ိဳးအစား(၁)

အြန္လိုင္းမွာ ၀ယ္ယူသူမ်ားထဲမွ အမ်ိဳးအစား တစ္မ်ိဳးမွာ မိမိတို ့ ထိုင္ရာမွ မထဘဲ အင္တာနက္ အသံုးၿပဳရံုၿဖင့္ ကုန္ပစၥည္းကို ၀ယ္ယူႏိုင္တာကို သေဘာက်သူမ်ား ၿဖစ္ပါတယ္ ။ ေငြကုန္ေၾကးက် ခံႏိုင္သူမ်ား ၊မိမိလိုခ်င္သည့္ ပစၥည္းႏွင့္ မိမိတက္ႏိုင္သည္ ့ပမာဏရွိေသာ ကုန္ပစၥည္းကို ေလ့လာခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး မွာယူတာကို ေတြ ့ရပါတယ္။
ထိုသူမ်ားမွာ ကုန္ပစၥည္း အသစ္အဆန္းမ်ားကို မွာယူရတာ ပိုမိုသေဘာက်ၿပီး ၿပင္ပ ေနရာတကာတြင္ အလြယ္တကူ ရရွိႏိုင္ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို မႏွစ္ခ်ိဳက္သူမ်ားပဲ ၿဖစ္ပါတယ္ ။

၀ယ္ယူသူ အမ်ိဳးအစား(၂)


အြန္လိုင္းသည္ မိမိအတြက္ စိတ္ပန္းေၿဖရံုသာမက ကုန္ပစၥည္းကိုပါ အပ်င္းေၿပ ေလ့လာႏိုင္တာကို သေဘာက်သူ ၿဖစ္ပါတယ္ ။ ၀ယ္ယူသူ(၁) ႏွင့္ အသံုးၿပဳပံုခ်င္း ခပ္ဆင္ဆင္ရွိေပမဲ ့တကယ္အမွာပစၥည္းမ်ားကို မွာယူၿပီး ပစၥည္းေရာက္လာပါက ၿပန္ အေၾကာင္းမၾကားသူမ်ားလည္း ၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ။ ထိုသူမ်ားကိုေတာ့ ေရာင္းခ်သူ (၁) မ်ားမွ သတိထား ဆက္ဆံရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။


**အြန္လိုင္းမွ ေရာင္းခ်ၿခင္း အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္မ်ား**

အားသာခ်က္

ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အလြယ္တကူ ေရြးခ်ယ္ ရရွိႏိုင္ပါတယ္ ။ ပစၥည္းမ်ား အမ်ိဳးအစား အစံုအလင္ မိမိ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္ ။ အြန္လိုင္းေရွာ့ပင္ ထြက္လို ့ရႏိုင္တယ္။ ၀ယ္၀ယ္ မ၀ယ္၀ယ္ မိမိကို ေစာင့္ၾကည့္ေနမဲ့သူမရွိ ၊ မိမိၾကိဳက္ရင္ၾကည့္ မၾကိဳက္ရင္ ေက်ာ္သြားလို ့ရတယ္ ။စိတ္ေၿပလက္ေပ်ာက္ လည္း ၿဖစ္တယ္ ။ မိမိလိုခ်င္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းရဲ ့Feedback
ေတြ သိႏိုင္တယ္ ။

အားနည္းခ်က္

တကယ္၀ယ္ယူလိုသူဘက္မွ ၾကည့္လွ်င္ ကုန္ပစၥည္း ေကာင္းမေကာင္း အာမခံခ်က္ကို မရရွိႏိုင္ပါဘူး ။ ဒါေပမဲ ့ ၀ယ္ယူသူမ်ား ဘက္မွ ၿပန္ေပးတဲ့ Feedback Comment မ်ားကို ဖတ္ၿပီးမွသာ ခ်င့္ခ်ိန္၀ယ္ယူသင့္ပါတယ္ ။
ေရာင္းသူဘက္မွ ၾကည့္လွ်င္ အမွာစာရၿပီး ၿပန္မဆက္သြယ္သူမ်ားနဲ ့ဆံုလွ်င္ စိတ္ညစ္ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။

အဓီက အေၾကာင္းအရင္းမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ E Banking System
မဖံြ ့ၿဖိဳးေသးတဲ ့အတြက္ ေရာင္းသူ ၀ယ္သူမ်ား အဘက္ဘက္မွ နစ္နာမွဳ မ်ား ရွိေနတာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။ အေၿခအေနမ်ား အဆင္ေၿပ ေခ်ာေမြ ့လာပါက အြန္လိုင္းမွ ဘဏ္ ကုတ္ေလး ေရးလိုက္ရံုၿဖင့္ အိမ္အေရာက္ပို ့ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ တရား၀င္ အြန္လိုင္းမာကတ္တင္း မွတ္ပံုတင္ၿပီး ကုန္ပစၥည္း အာမခံခ်က္ရွိေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ၊ မိမိ ဘဏ္ကုတ္မ်ား ၿဖင့္ ၀ယ္ယူရသၿဖင့္ မွာၿပီး ေမ့ခ်င္ေယာင္ေဆာင္လို ့မရႏိုင္ေတာ့မွာပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။

တင္ဆက္သူ - လင္းတန္ေဆာင္

ေရေအာက္မွာ အသက္ရွင္ေနတဲ့သူေတြလား ?

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက အႏုပညာၿပတိုက္တစ္ခုမွာၿပသထားတဲ ့ေရကန္တုပါတဲ ့။ 
 ေရကန္ပံုစံ ကန္တစ္ခုၿပဳလုပ္ထားၿပီး ေရမ်က္ႏွာၿပင္ေနရာမွာအလြန္ပါးတဲ ့မွန္အၾကည္တစ္ခ်ပ္ကို 
အုပ္လိုက္ၿပီး အေပၚမွာ ေရအနည္းငယ္တင္ေပးလိုက္ေတာ့ေနေရာင္ထိုးတဲ ့အခါ ကန္တစ္ခုလံု ေရၿပည့္ေနတဲ ့ပံုစံၿဖစ္သြားပါတယ္။အမွန္က ကန္မ်က္ႏွာၿပင္မွာပဲ မွန္အၾကည္နဲ ့ကာထားတဲ ့ေရရွိတာပါ။

ကန္ေအာက္ပိုင္းမွာ လူ၀င္ဖို ့တံခါးလုပ္ထားတဲ ့အတြက္ ၀င္လိုက္ရင္ မိမိကိုယ္တိုင္ ေရၿပည့္ေနတဲ ့ေရကန္ေအာက္ ေရာက္ေနသလိုၿဖစ္ေနပါတယ္။
ေရကန္စပ္မွာ ေရကန္ေပၚတက္တဲ ့ ဘားေလွကားေလးပါ လုပ္ထားေတာ့ ပိုတူသြားပါတယ္။

ဒီအႏုပညာကို ဖန္တီးသူကေတာ့ အာဂ်င္တီးနားမွ ထူးထူးဆန္းဆန္း အႏုပညာ ဖန္တီးရွင္Leandro Erlich ပဲၿဖစ္ပါတယ္ ။

 
Lynn Ta Zaung<>လင္းတန္ေဆာင္

"သဲေၾကာင္"

သဲေၾကာင္လို ့ေခၚတဲ ့ေၾကာင္အမ်ိဳးအစားဟာ ကႏ ၱာရ မွာ ရွင္သန္ေပါက္ဖြားတဲ့ ေၾကာင္ၿဖစ္ပါတယ္ ။
သဲေသာင္မ်ားမွာ တြင္းတူးေနတက္ၿပီး အာဖရိကေၿမာက္ပိုင္းနဲ ့ေတာင္ပိုင္းစြန္း ေဒသမ်ားတြင္ သာမက အာရွတိုက္အလယ္ပိုင္း ေဒသမ်ားမွာလည္း ေတြ ့ရတက္ပါတယ္ ။

၂၀၀၂ ခုႏွစ္တုန္းက ဒီသဲေၾကာင္ရဲ ့အရြယ္အစားကို ေလ့လာၿပီး အေသးဆံုးေၾကာင္ အၿဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ခံထားရတာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ႏွားရြက္ ကားကားနဲ ့ေသးေသးေကြးေကြး ပံုစံရွိ သဲေၾကာင္မ်ားဟာ
သဲေသာင္မ်ားနဲ ့ေက်ာက္ေဆာင္မ်ားရွိ တြင္းမ်ားမွာ ေနထိုင္တက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေကာင္နဲ ့တစ္ေကာင ္ဆက္သြယ္ရာမွာ ေက်ာက္ေဆာင္ ၊ အရာ၀တၱဳမ်ားကို ကုတ္ၿခစ္ အမွတ္အသားၿပဳၿခင္း ၊ က်င္ငယ္ရည္ေပါက္၍ အနံ ့ေပးၿခင္းၿဖင့္ ဆက္သြယ္တယ္လို ့လည္း သိရပါတယ္။

ref;Wiki
Lynn Ta Zaung<>လင္းတန္ေဆာင္
Fred Rangoon. Powered by Blogger.

Life always goes on

About Me

Fred Rangoon

Alis - Freddy

Blogger , Writer ,Techie , Digital Marketer ,
Freelance Graphic Designer , Photographer
Traveller , Marketing Consultant , Idea Creator, Learner .
and Home-made chef

Contact : tazaung.pr@gmail.com

Search This Blog

Blog Archive

Labels List Numbered

Instagram

recent posts

Pages

Follow us

Photo Profile
Taylor Wong Architecture Designer

The Japanese call it Hanakotoba, and King Charles II brought it to Sweden from Persia in the 17th century. Read More

Popular Gallery