Social Media နဲ ့လုပ္ငန္းအေသးစား ေလးေတြ လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္
အြန္လိုင္းေပၚမွာ
ဆိုရွယ္မီဒီယာမ်ားဟာ လြန္ခဲ ့တဲ ့ငါးႏွစ္ေက်ာ္
အတြင္း မွာ ေကာင္းတဲ့ အေနအထားအၿဖစ္ လူထုဆီသို ့ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္ ။ အြန္လိုင္းမွာ
လုပ္ငန္းအေသးစားေလးေတြ လုပ္ကိုင္ဖို ့ အတြက္
အခြင့္အေရးေတြ ရရွိႏိုင္လို ့ဆိုပါတယ္ ။ ဆိုရွယ္မီဒီယာမ်ားဟာ စီးပြားေရးတစ္ခု အတြက္
အေၿခခံၿဖစ္လာၿပီး ေဖာက္သည္မ်ားနဲ ေဖာက္သည္ ၿဖစ္လာမဲ့ သူမ်ားကို ဦးတည္တဲ့ ေစ်းကြက္ရွာတဲ့ သေဘာပို ေရာက္တာကို ေတြ
့ရပါတယ္ ။ ဒီနည္းဟာ အေရးပါတဲ့ ေစ်းကြက္ရွာၿခင္းရဲ ့ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခု ၿဖစ္ၿပီး ေဖာက္သည္မ်ားနဲ
့ ခ်ိတ္ဆက္မွဳ အတြက္ ၾကားခံကရိယာ တစ္ခု ၿဖစ္ႏိုင္တာကို ေတြ ့ရပါတယ္။
ဆိုရွယ္မီဒီယာဟာ
အေသးစား စီးပြားေရး လုပ္ငန္း တစ္ခု ၿဖစ္ဖို ့အတြက္ စတင္ရာ ၿဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့
သူ ့မွာ ခ်ိတ္ဆက္မွဳ အားေကာင္း တာကို ေတြ ့ရလို ့ၿဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္ဟာ ထိထိေရာက္ေရာက္
နဲ ့မိမိ လုပ္ငန္းအတြက္ အသံုး၀င္ႏိုင္မလဲဆိုတာေတြကို ေတြးေတာ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္စရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိတာကို
ေတြ ့ ရပါတယ္။ Brocasting Media မ်ားနဲ ့ကြာတာက သူက ေငြေၾကးအရေကာ လူ လုပ္သားစြမ္းရည္အရပါ
မ်ားစြာ ေခြ်တာမွဳေပးတာကို ေတြ ့ရပါတယ္။
တခါတေလ
ဆိုရွယ္မီဒီယာကို အသံုးခ်ၿခင္းၿပီး ေစ်းကြက္ရွာဖို ့ဟာ အခ်ိန္အတိုင္းအတာ တစ္ခုသာ ၿဖစ္ႏိုင္ၿပီး
တခါတေလ ေစ်းကြက္ရွာဖို ့ အတြက္ အၿမဲတမ္း မၿဖစ္ႏိုင္ ပါဘူး။ ဒီ အခြင့္အေရးဟာ အေရးၾကီးတယ္လို
့ သေဘာေပါက္ ရပါမယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ မိမိ စီးပြားေရးအတြက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အက်ိဳးၿပဳ မည့္
ဆိုရွယ္မီဒီယာကို ေရြးခ်ယ္ သင့္ပါတယ္။
ေဖ့ဘြတ္တြင္
စီးပြားေရးေပ့ခ်္တစ္ခုကို ေထာင္ၿခင္း
ရိုးရွင္းၿပီး
လူတိုင္းနီးပါး အသံုးၿပဳၾကတဲ့ ဆိုက္ရွယ္ နက္ေ၀ါ့ တစ္ခုၿဖစ္ၿပီး အသံုးၿပဳတဲ့ သူမ်ားအတြက္
မိမိတင္ၿပလိုတဲ့ ထုတ္ကုန္မ်ားရဲ ့အခ်က္အလက္ ကို အလြယ္တကူ မွ်ေ၀ႏိုင္တယ္။
ေဖ ့ဘြတ္ေပၚမွ စီးပြားေရး ေပ့ခ်္ တစ္ခုဟာ သင့္ လုပ္ငန္း အေသးစားကို ေၾကၿငာပိုင္း အေနနဲ
့ ဖန္တီးထားတဲ ့ရုပ္သံ ၊ သေကၤတမ်ားနဲ ့ ပူးေပါင္း ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္တယ္။ ဥပမာ ။ ။ ရုပ္သံနဲ
့ဂရပ္ဖစ္ ဖန္တီးခ်က္ေတြဟာ ေဖ့ဘြတ္မွာ မွ်ေ၀လို ့ရ ႏိုင္တာေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါတယ္။ ထို အခ်က္အလက္ေတြဟာ သင့္လုပ္ငန္းအတြက္ အေထာက္အပံ့ေပးၿပီး ေဖာက္သည္နဲ
့ ေစ်း၀ယ္သူမ်ား ကို ရွာေဖြ ညွိႏွိဳင္း ႏိုင္ပါတယ္။
ေဖ့ဘြတ္ဟာ
ေစ့စပ္ညွိႏွိဳင္းေပးႏိုင္တယ္ ၊ အခ်က္အလက္ေတြကို မွ်ေ၀ႏိုင္တယ္ ၊ စိတ္ကူးေတြ ၿဖန္ ့က်က္
ထားႏိုင္တယ္ ။ ဒါေပမဲ့ သင့္ လုပ္ငန္းအေသးစားေလး
အတြက္ တိက် မွန္ကန္တဲ့ အရာေတာ့ အၿမဲ မၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ေဖ့ဘြတ္က
လုပ္ငန္းအားလံုးအတြက္ မၿဖစ္ႏိုင္ဘူး
အကယ္လို
့သင္ဟာ ထုတ္ကုန္ အေသးစားေလးေတြ ၊ အထူးခြင့္ၿပဳခ်က္ရ ထုတ္ကုန္ေတြ၊ အဖြဲ ့နဲ ့လုပ္တဲ့
လုပ္ငန္း နဲ ့စည္းကမ္းတက် လုပ္ရတဲ ့စက္ရံုမ်ား ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေနရာဟာ ေစ်းကြက္ရွာဖို ့ေကာင္းတဲ့ သင့္ေတာ္မည့္ ေနရာ တစ္ခု
မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး ။
ေဖ့ဘြတ္
အၿပင္ တၿခား ေရြးခ်ယ္စရာေတြ ဘာရွိႏိုင္ေသးလဲ?
LinkedIn
ဆိုတဲ့ ဆိုရွယ္ နက္ေ၀ါ့ တစ္ခုဟာ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ား အမ်ားဆံုး ရွိေနတဲ့ နက္ေ၀ါ့တစ္ခုလို
့ သိရပါတယ္။ အဲဒီ နက္ေ၀ါ့ကေန မိမိလုပ္ငန္း ရဲ ့ ေဖာက္သည္မ်ား ၊ အေထာက္အပံ့ ေပးႏိုင္မည့္
လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ေကာင္းမ်ားကို ရွာေဖြ ႏိုင္တယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ ၀န္ေဆာင္မွဳမ်ား
၊ အာမခံ လုပ္ငန္းမ်ား ၊ စီးပြားေရ အက်ိဳးေဆာင္ ေရွ ့ေနမ်ား ၊ ၀ါရင့္ အိမ္ၿခံေၿမ အက်ိဳးေဆာင္မ်ားဟာ
LinkedIn မွာ အမ်ားစု အသံုးၿပဳ ၿပီး မိမိ အလုပ္အကိုင္မ်ားအတြက္ ခ်ိတ္ဆက္ အသံုးၿပဳေနၾကတယ္လို
့ဆိုပါတယ္။
ကိုယ္
နဲ ့သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္မွာ အကြ်မ္းတ၀င္ရွိေစဖို ့ ေမးခြန္းမ်ားကို အၿပန္အလွန္ အေမးအေၿဖ
မ်ားၿပဳလုပ္ႏိုင္ၿပီး ေရးသားခ်က္မ်ားကိုလည္း ေလ့လာႏိုင္ မွ်ေ၀ႏိ္ုင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္ ရပ္တည္လိုတဲ့ Professional လိုင္းသီးသန္ ့စုေ၀းရာ Group မ်ားတြင္ ပါ၀င္ႏိုင္ၿပီး
မိမိကုိယ္တိုင္လည္း ကိုယ္ဖြဲ ့စည္းလိုတဲ့ လုပ္ငန္း စီးပြားေရးအတြက္ Group မ်ား သီးသန္
့ ၿပဳလုပ္ၿပီး အၾကံညဏ္မ်ားကို ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။
ဤသို ့ ၿဖင့္ တိက်ေသခ်ာတဲ့ အၾကံၿပဳခ်က္ မ်ားကို
ႏိုင္ငံတကာမွစိတ္၀င္စားသူမ်ား ပါ၀င္တဲ့ အသင္းအဖြဲ ့ေကာင္း ေလးမ်ားမွာ ပါ၀င္ၿခင္းၿဖင့္
သင္ ရရွိမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းအေသးေလးအတြက္ ဘာလို ့Twitter ကို ေလ့လာသင့္သလဲ?
Twitter
ကို လုပ္ငန္းအေသးစားေလးမ်ား အဓီက အသံုးၿပဳရၿခင္း ရဲ ့အေၾကာင္းၿပခ်က္တစ္ခုက ပိုၿပီး ပြင့္လင္းမွဳ ရွိတဲ့
ကြန္ယက္ၾကီး တစ္ခု ၿဖစ္ေနလို ့ပါ ဟု ဆိုၾကပါတယ္။ တၿခားဆိုရွယ္မီဒီယာမ်ားနဲ ့အေၿခခံ
ပံုစံမတူတာကေတာ့ တြစ္တာဟာ ပြင့္လင္းၿမင္သာ စြာ ေဆြးေႏြးလို ့ရတဲ့ ဖိုရမ္ၾကီး တစ္ခု
ၿဖစ္ၿပီး အဓီပယ္က တစ္ေယာက္မွ်ေ၀တာကို တစ္ေယာက္က
လိုက္ၿပီး ဖတ္ရွဳႏိုင္တယ္ သိရွိႏိုင္တယ္ လို ့ ဆိုပါတယ္။ အႏုပညာရွင္အေၾကာင္း သိခ်င္သလား
ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ အေၾကာင္းလား ဒါမွမဟုတ္ ၿပည္တြင္း စီးပြားေရးသမားတို ့အေၾကာင္း သိခ်င္သလား… အားလံုး
ၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တြစ္တာရဲ ့ အားသာခ်က္တစ္ခုက တစ္ေယာက္က ရွယ္လိုက္တာကို တစ္ေယာက္က ေလ့လာႏိုင္ၿပီး
မိတ္ေဆြအၿဖစ္ လက္ခံရမွ ေလ့လာႏိုင္တာေတြ ဘာေတြ မရွိပါဘူး အားလံုး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းနဲ
့ကိုယ္သိခ်င္တဲ့ အခ်က္အလက္ကို Follow လုပ္ၿပီး ေလ့လာႏိုင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
တြစ္တာမွာ
ပံုေတြ တင္စရာမလိုပါဘူး.. စာပုဒ္ၾကီးေတြ ရွယ္စရာမလိုပါဘူး တစ္ခုတည္းေသာ အသံုးၿပဳႏိုင္တာက
# ဆိုတဲ့ ကီးကြတ္ေလးကို အသံုးၿပဳၿပီး မိမိေလ့လာလိုတာေတြကို လင့္ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး သိရွိႏို္င္မွာ
ၿဖစ္ပါတယ္။
Google+
ကိုလည္း အသံုးၿပဳေစလိုပါတယ္
Google+
ဟာ အေသးစားစီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ အတြက္ အဆင္ေၿပၿပီး ပိုၿပီး ၿမန္ဆန္ထိေရာက္တဲ ့နည္း
တစ္နည္းလို ့လည္း ဆိုထားပါတယ္။ ဂ်ီေမးလ္ အသံုးၿပဳသူတိုင္းအတြက္ Google+ ၀န္ေဆာင္မွဳဟာ
တစ္ပါးတည္း ပါ၀င္မွာ ၿဖစ္ၿပီး မိမိလုပ္ငန္းရဲ ့ေဒတာမ်ား အခ်က္အလက္မ်ား ေၾကၿငာလိုသည္မ်ားကို
တင္ၿပႏို္င္တဲ့ ဆိုရွယ္မီဒီယာၾကီး တစ္ခုလို ့လည္း သိရပါတယ္။ Google+ အသံုးၿပဳတဲ့အတြက္
မိမိလုပ္ငန္း ကို မွ်ေ၀ေပးမည့္ အၿပင္ Google ရဲ ့ Search Engine မွာလည္း ေၾကၿငာၿပီးသားၿဖစ္ေအာင္
ေဆာင္ရြက္ေပးထားတာကို ေတြ ့ရပါတယ္။
ဆိုရွယ္မီဒီယာ
နဲ ့ မိမိ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ကို အေသးစားေလးမွ အစဘယ္လို ထြန္းေပါက္ေအာင္ လုပ္ၾကမလဲဆိုတဲ့
အေၾကာင္းအရာနဲ ့ပတ္သတ္ၿပီး ေလ့လာတင္ၿပရသေလာက္ ကမၻာအႏွံ ့ အသံုးၿပဳေနၾကတဲ့ နည္းလမ္းမ်ားပဲ
ၿဖစ္ပါတယ္။ အကယ္လို ့မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ငန္းအေသးစားေလးေတြကို လုပ္ကိုင္ဖို
့အရင္းအႏွီးမ်ားမ်ားစားစားမရွိဘူး ၊ ေလ့လာမွဳမ်ား လိုအပ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ အထက္ပါ ေဖာ္ၿပခဲ့တဲ့
အခ်က္အလက္မ်ားကို ႏွိဳင္းယွဥ္ေလ့လာၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ အသံုးခ်ႏိုင္ဖို ့တင္ၿပလိုက္ပါတယ္။
လင္းတန္ေဆာင္
ref; Anna McAuley ; Social media needs to be part of the marketing plan for small
business.