Friday, March 22, 2013

ပံုၿပင္ေလးတစ္ပုဒ္မွ သင္ခန္းစာ




--- တခါက မုဆိုးတစ္ေယာက္ဟာ တိရစၧာန္မ်ားရဲ ့အသိညဏ္ဆိုင္ရာကို စစ္ေဆးဖို ့စမ္းသပ္မွဳ တစ္ခု လုပ္ခဲ့တယ္တဲ့ ။ စမ္းသပ္မွဳ ကေတာ့ ၾကီးၾကီးမားမားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ 

ပထမဆံုး တိရစ ၧာန္ထဲမွ ေခြးအ ကို ခြဲၿခားေ၀ဖန္ႏိုင္တဲ့ အသိညဏ္ရွိ မရွိ စမ္းသပ္ဖို ့ေခြးအမ်ား ေနထိုင္ရာ ဂူတစ္ခုကို အသံၿပဳလိုက္တယ္ ။ၿပီးေတာ့ မလွမ္းမကမ္း က ၿခံဳတစ္ခုမွာ ပုန္းေနလိုက္တယ္။ အဲ့ဒီမွာ ဂူထဲက ေခြးအ အုပ္စုဟာ ထြက္လာၿပီး ေဟာင္ၾကပါေလေရာ။ ဒါနဲ ့မုဆိုးဟာ ေတြတဲ့ေနရာက ခဲတစ္လံုးကို ေကာက္လိုက္ၿပီး ေခြးအ အုပ္ထဲကို ပစ္လိုက္ေတာ့... ေခြးအမ်ားဟာ ခဲကို ရန္သူအမွတ္နဲ ့ ကိုက္ခဲၿပီး ဆူညံေနၾကပါတယ္။

ဒီလိုနဲ ့ မုဆိုးဟာ ေခြးအ မ်ားရဲ ့ အသိဥာဏ္ ကို မွတ္သားလိုက္တယ္ ။ေခြးအ မ်ားရဲ ့စဥ္းစားဆင္ၿခင္ႏိုင္စြမ္း ဘယ္ေလာက္ ရွိမရွိ ဆိုတာကိုေပါ့ ။ 

ေနာက္တစ္ေခါက္က်ေတာ့... ေတာဘုရင္လို ့ေခၚတဲ့ ေကသရာဇာ ၿခေသၤ ့မင္းကို ဘယ္ေလာက္ အထိ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ႏိုင္စြမ္း ရွိသလဲဆိုတာကို ၿပန္စမ္းသပ္ပါတယ္ ။

ဒီေတာ့ ၿခေသၤ ့မင္း ေနတဲ ့ဂူကို သြားတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ သစ္ပင္ တစ္ပင္ေပၚတက္ၿပီးေတာ့ 
ေနရာ ယူလိုက္တယ္။ ၿခေသၤ့က အင္အားၾကီးေတာ့ ရန္ၿပဳလာရင္ ကာကြယ္ႏိုင္ေအာင္လို ့ေပါ့ ၿပီးမွ ထံုးစံအတိုင္း အသံၿပဳလိုက္တယ္ ။

အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ဆူညံသံေတြ ဘာေတြ ေအာ္ေပမဲ့ ၿခေသၤ့မင္းက ထြက္မလာဘူး ။ သူ ့ရဲ ့ပိုင္နက္မွာပဲ ၿငိမ္ေနၿပီး ရန္သူလား ဘာလားဆိုၿပီး အကဲခတ္ ေနတယ္ ။ ၿခေသၤ့မင္း ထြက္မလာေတာ့ မုဆိုးဟာ ဒီတစ္ခါ ခဲနဲ ့ ဂူထဲကို ပစ္ၿပီး ၿပန္စမ္းတယ္ ။ ခဲက ၿခေသၤ ့မင္း ဂူထဲကို ေရာက္ေတာ့.. ဒီတခါမွ ၿခေသၤ့မင္းဟာ ထြက္လာတယ္ ။

 ၿပီးေတာ့ ခဲကို အနံ ့ခံတယ္ ။ ခဲလာရာ လမ္းေၾကာင္းကို ၾကည့္တယ္ ။ ၿပီးေတာ့ မုဆိုးရွိတဲ့ ဘက္ ခဲ ေပါက္တဲ့ ဘက္ကို အနံ ့ခံတယ္ ။ မုဆိုးရဲ ့အနံ ့ကို ေလေၾကာင္းကေန အနံရေတာ့ ေတြ ့သြားတယ္။ မုဆိုးကိုလည္း အကဲခတ္တယ္ ။ မိမိကို တကယ္ ရန္ၿပဳႏိုင္စြမ္း မရွိတာရယ္ မုဆိုးေရာက္ေနတဲ့ ေနရာက သူလွမ္းမမီႏိုင္တဲ့ ေနရာဆိုတာ ေတြ ့သြားေတာ့ ၿခေသၤ့ဟာ တစ္ခ်က္ၾကည့္ၿပီး မိမိေနထိုင္တဲ့ ဂူထဲကိုၿပန္၀င္သြားတယ္ ။ 

မုဆိုးကလည္း ၿခေသၤ့ ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာေလး ဂူထဲ ၀င္သြားတာ ေတြ ့မွ သစ္ပင္ေပၚက ဆင္းၿပီး ၿခေသၤ့မင္းရဲ ့ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ႏိုင္စြမ္းကို အသိအမွတ္ၿပဳလိုက္တယ္ ။ 

ေတာဘုရင္ ေခၚထိုက္ပါေပတယ္ ။ ေတာဘုရင္ ပီသပါတယ္နဲ ့
တိရိစၧာန္ၿဖစ္ေသာ္ၿငားလည္း ဘယ္ေလာက္ အထိ ေ၀ဖန္ ပိုင္းၿခားႏိုင္စြမ္း ရွိသည္ ဆိုတာကို မုဆိုးဟာ သေဘာေပါက္သြားတယ္။

....................................................................

ဒါကေတာ့ ပံုၿပင္လို ့ေခၚမလား..ပညာေပးလို ့ေခၚမလား.. 
အဓီက နဲ ့သာမညကို ခြဲၿခားႏိုင္တယ္လို ့ေခၚမလား..
အသိဥာဏ္ ရွိတာနဲ ့ အသိဥာဏ္ မရွိတာကို ႏွိဳင္းယွဥ္တယ္လို ့ေခၚမလား...

ၿပႆနာမ်ားနဲ ့ၾကံဳလာတဲ့ အခါ နဲ ့ၿပႆနာ ရွာခံရတယ္လို ့ထင္ရတဲ့ အခါ
က်ေနာ္တို ့တစ္ေတြ ဘယ္လိုေၿဖရွင္းၾကမလဲဆိုတာကိုပဲ ေပးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးပဲလား ဆိုတာ... ဖတ္ရွဳသူ မိတ္ေဆြမ်ား မိမိကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားဆင္ၿခင္ ႏိုင္စြမ္းၿဖင့္ ေတြးေတာၾကပါကုန္ ။

ဖတ္ဖူးတာေလး ေရးေရးကေန ၿပန္ မွန္းဆၿပီး ေရးသားမွ်ေ၀ပါတယ္။

Wednesday, March 20, 2013

Social Media မွာ ဆြဲေဆာင္မွဳ ရွိေသာ အေရးအသားၿဖစ္ဖို ့





Attractive Writing Skills

အြန္လိုင္းေပၚမွာ Article တစ္ခုအတြက္ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၊ ဗဟုသုတ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေရးသားမွ်ေ၀ဖို ့ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္.. ေရးသားပံုေရးသားနည္းဟာ အေရးၾကီးပါတယ္။ မိမိေရးသားတင္ၿပပံုဟာ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဖို ့ ေယဘုယ်က်တဲ့ အခ်က္ေတြရယ္၊ထိထိေရာက္ေရာက္ ၿဖစ္ေစတဲ့ အခ်က္ေတြရယ္ ရွိပါတယ္။ စာဖတ္သူကို ပထမ စာေၾကာင္း ဖတ္လိုက္တာနဲ ့.. ဆက္ဖတ္ခ်င္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို ့ကလည္း အရည္အခ်င္းတစ္ခုပါပဲ ။

ဒီလို အေရးအသား တင္ၿပပံုေတြကို ဘယ္လို ထိထိေရာက္ေရာက္ၿဖစ္ေအာင္ ေရးသားမယ္ နဲ ့ဘယ္လို အခ်က္ေတြနဲ ့ ညီေအာင္ 
ေရးသားမယ္ဆိုတာကို ေလ့လာ တင္ၿပခ်င္ပါတယ္။

ပထမဆံုး ဆိုရွယ္ နက္ေ၀ါ့ၿဖစ္တဲ့ ေဖ့ဘြတ္မွာ ေရးသားတဲ့ ပံုစံမွာ ... အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ေတြက ..


(၁) စာလံုး အၿဖတ္အေတာက္ ကို သတိၿပဳပါ။

အဓီက က ေလးေထာင့္က်က် ေဘာက္စ္ တစ္ခုမွာ ေရးသားတဲ့ အခါ စာလံုးအၿဖတ္အေတာက္နဲ ့ အထားအသို ၿဖစ္တဲ့ (ရရစ္) (ရပင့္) (ေအာက္ကၿမင္)(တစ္ေခ်ာင္းငင္) စတဲ့ အေရးၾကီးတဲ့ စကားလံုး အေထာက္အပံ့မ်ားကို မွန္ကန္တဲ့ Keyboard မွ စာလံုးကို ရုိက္ၿပီး
 ေရးသားတက္ရပါတယ္။

ဥပမာ။ ။ လုပ္ကိုင္ေနၾကသည္။ ကို 
             လုပ္ကိဳင္ေနၿကသည္ ။ ဆိုတာမ်ိဳးမၿဖစ္ေအာင္ သတိၿပဳရပါမယ္။

စကားလံုး ေလးလံုး(သို ့) သံုးလံုးကို Space Bar တစ္ခ်က္ ပုတ္ၿပီး ေရးရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ကီးကြတ္တစ္ခုထဲက(  ရရစ္ၾကီး၊  ရရစ္ငယ္ ) စာလံုးအမွန္ကို Shift ခံၿပီး ထည့္ရပါမယ္။



(၂) စာလံုးေပါင္းမွန္ရပါမယ္။

ဒါကေတာ့ တင္ၿပသူဘက္က ၿမန္မာစာကို ၿမန္မာလို ေရးတဲ့ အခါ စာလံုးေပါင္းမွားေနခဲ  ့ရင္ ဖတ္ရွဳသူမ်ားဟာ အမွတ္ေလွ်ာ့ေစတဲ့ အခ်က္ပါပဲ ။ မွန္ကန္တဲ့ ၿမန္မာစကားလံုးကို သံုးပါ ။ အကယ္လို ့စကားလံုး မွားမွန္ကို ေ၀ခြဲမရရင္ ၿမန္မာစာ စာလံုးေပါင္း သတ္ပံု က်မ္း တစ္အုပ္သာ 
ေဆာင္ထားသင့္ပါတယ္။

မွားတက္တဲ့ ပံုစံမ်ားကေတာ့။   ။ ဟု ဆိုလိုၿခင္း ကို .... ဟု ဆိုလိုခ်င္း
                                            ( စားၿခင္း၊ သြားၿခင္း၊လာၿခင္း အၿပဳအမူေနာက္မွာ ၿခင္းကို သံုးပါတယ္။ )
                                            ခ်င္းကေတာ့...စားတဲ့" ခ်င္း"ကိုပဲ သံုးပါတယ္။
                                            
                                             
                                             လုပ္ေနက် ကို .... လုပ္ေနၾက  
                                             (အၿမဲ လုပ္တက္တဲ့ အလုပ္ေနာက္မွာ စားေနၾက၊ သြားေနၾက၊လာေနၾက ...ထိုၾကကို သံုးပါတယ္၊)
                                              က် ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုေတာ့ စာေမးပြဲက် ၊ အၿမင့္မွ ၿပဳတ္က်

ဘဲ နဲ ့ ပဲ အသံုးၿပဳ ပံုကလည္း မွားတက္ပါတယ္ ။
ၿငင္းတဲ့ စကားလံုးေနာက္မွာ " ဘဲ " ကို သံုးပါတယ္ ။ မလုပ္ဘဲ..မစားဘဲ..မလာဘဲ..မေနဘဲ...။

ပဲ ကေတာ့.. သူပဲ..ငါပဲ .ဟိုမွာပဲ..ဒီမွာပဲ.. ။


(၃) တင္ၿပလိုတဲ ့အေၾကာင္းအရာ ကို ကိုယ္ပိုင္အေရးအသားနဲ ့တင္ၿပရပါမယ္။

အဓီက က ဘာသာၿပန္ ေရးသားတဲ့ သူမ်ားပါ  ။ သူမ်ားေရးထားတာ ေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ..။ဘာသာမၿပန္ခင္ မကိုးကားခင္  ဒါကို အရင္ဆံုးဖတ္ပါ..။ စိတ္ထဲမွာ တစ္ခုခု က်န္သြားသည္ အထိ ၿပန္ဖတ္ပါ ။ ကိုယ္စိတ္ထဲမွာ က်န္တဲ ့ပံုစံ က ကိုယ့္ ကိုယ္ပိုင္ အေရးအသားပါပဲ ။ ကိုယ္ ဘယ္လို နားလည္သြားသလဲ ဆိုတာကို ၿပန္ခ်ဲ ့ၿပီး အစေဖာ္ေရးသားရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။

ဒါေပမဲ့ သတိၿပဳစရာကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ အေရးအသားမွာ သတင္းေရးသားတဲ့ သူတစ္ေယာက္ အေနနဲ ့ေရးသားခြင့္မရွိပါဘူး ။ သူက သတင္းအဂၤါရပ္ (W) ေၿခာက္လံုးနဲ ့ညီေအာင္ ရယ္ ဘက္မလိုက္ဘဲ သတင္းကို သတင္း အေနနဲ ့ၿပန္ေရးရလို ့ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။


သတင္းအဂၤါရပ္မ်ား


—ဘာျဖစ္တာလဲ              (What)
—ဘယ္သူျဖစ္တာလဲ         (Who)
—ဘယ္တုန္းကျဖစ္တာလဲ   (When)
—ဘယ္ေနရာမွာျဖစ္တာလဲ  (Where)
—ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ     (why) 
—ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ         (How)




(၄) တင္ၿပတဲ့ စာနဲ ့လိုက္ဖက္တဲ ့ရုပ္ပံု ပါရွိရပါမယ္။

မိမိတင္ၿပတဲ့ အေၾကာင္းအရာဟာ တင္ၿပလိုတဲ ့ဓာတ္ပံု ပါသင့္ပါတယ္ လို ့မွတ္ခ်က္ၿပဳခ်င္ပါတယ္။ မဂၢဇင္း လို စာအုပ္ တစ္အုပ္မွာ ကဗ်ာ ေရးတာ ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ေဆာင္းပါးေရးတာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ဘယ္ေနရာမဆို လိုက္ဖက္တဲ့ ရုပ္ပံုမ်ားကို ထည့္သြင္းၾကတာ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ေစဖို ့တစ္ခုတည္းေသာ ေဖာ္ညြန္းခ်က္အေနနဲ ့သံုးၾကတာကို ေတြ ့ၾကမွာပါ။

သတိၿပဳရမွာက . မိမိတင္ၿပတဲ့ စာနဲ ့လိုက္ဖက္တဲ့ ပံုေတြသာ ၿဖစ္ပါေစ ။ Business အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေရးရင္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ရံုး၀န္ထမ္းပံုနဲ ့လူပံု ထည့္တာ သူတို ့ဒီစာကို ေဖာ္ညြန္းခ်င္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေစခ်င္လို ့ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ တင္ၿပပံုနဲ ့မဆိုင္တဲ ့ရုပ္ပံု ထည့္ၿခင္းကေတာ့ မၿပဳသင့္ပါဘူး..။
ဥပမာ အခ်စ္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ေရးၿပီး တင္လိုက္ရင္ အခ်စ္နဲ ့ပတ္သတ္တဲ ့ Romance ပံုေလးေတြသာ ၿဖစ္သင့္ပါတယ္ ။မဆီမဆိုင္ တင္ၿပသူ မိမိရဲ ့ ဖလမ္းဖလမ္းထေနတဲ့ ပံုနဲ ့တြဲၿပီး တင္ၿပတာေတာ့ မၿဖစ္သင့္ပါဘူး ။ အဓီက ကေတာ့ မိမိတင္ၿပလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာ နဲ ့ မဆီေလွ်ာ္တဲ့ ပံု မၿဖစ္သင့္ပါ။



(၅) တင္ၿပတဲ့သူ နာမည္ပါရပါမယ္။

စာပုဒ္ အဆံုးမွာ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ ၿဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာေလး ထည့္သြင့္ေပးပါ ။ ဒါ မိမိေရးထားတဲ့ ဟာဆိုၿပီး အသိအမွတ္ေလးေတာ့ ၿပဳခံဖို ့သင့္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ ေရးတယ္ဆိုတာ ေလးထည့္ထားေတာ့ စာဖတ္သူမ်ားက ဘယ္သူေရးထားတဲ့ စာပါလားဆိုၿပီး စိတ္ထဲ စြဲေနမယ္ ့အၿပင္ စာေရးသူတိုင္းဟာ မိမိေရးသားတဲ့အေၾကာင္းအရာကို မိမိတာ၀န္ယူရမွာ ၿဖစ္သည့္အတြက္ ေၿဖရွင္းခ်က္ေတြ ဘာေတြ ရွိလာရင္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ႏိုင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။

ဥပမာ ..မိမိေရးသားမွဳကို ေကာ္ပီကူးေရးသားမွဳမ်ား ရွိလာရင္ ေၿဖရွင္းႏိုင္မည့္ အၿပင္  ေရးသားသူ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါဆိုတာ ပါတဲ့အတြက္ သေဘာက်တဲ့  Online Media က ေဖာ္ၿပလိုလွ်င္ မိမိဆီကို တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္လာႏိုင္တဲ့ Marketing တစ္မ်ိဳးၿဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။



(၆) မိမိကိုယ္ပိုင္ေရးသားခ်က္ မဟုတ္ရင္ ကိုးကားခ်က္ ( Credit ) ထည့္သြင္းရပါမယ္။

ဘာသာၿပန္ေရးသားသူမ်ား သတိထားစရာပါ ။ အြန္လိုင္းကေန ခပ္တည္တည္ေကာက္ၿပီး ဘာသာၿပန္လိုက္တယ္ ။ ေနာက္ ကိုယ့္နာမည္ၾကီး ေကာက္တပ္ၿပီး မိမိေရးသည္တို ့ ဘာတို ့ မလုပ္သင့္ပါဘူး ။ ဘယ္ဆိုက္ကေန ကူးယူၿပီး ေဖာ္ၿပပါတယ္ ။ ကုိးကားပါတယ္ ဆိုတာေလးေတာ့ မူရင္း တင္ၿပသူကို ေလးစားတဲ့ အေနနဲ ့ထည့္သြင္းသင့္ပါတယ္ ။ ဒါကလည္း မီဒီယာ Ethnic တစ္ခု ၿဖစ္ပါတယ္။


(၇) စကားေၿပ အေရးအသားနဲ ့စကားေၿပာဟန္ အေရးအသားကို သတိၿပဳ ခြဲၿခားတက္ရပါမယ္။

Social Media မွာ ေရးသားၾကတဲ့စာမ်ားဟာ သတင္းစာမ်ား ၊ ဂ်ာနယ္မ်ား အတြက္ ေရးတဲ့ စာမ်ား မဟုတ္ပါ ။ ထို ့အတြက္ ဖတ္ရင္ စိတ္၀င္စားမွဳ ရွိေအာင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ ့ေရးမလဲဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ ဆံုးၿဖတ္ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါကေတာ့ ကိုယ္ဘယ္လို နဲ ့ဘယ္လိုင္းသြားတယ္ဆိုတာ အေပၚမူတည္ပါတယ္။ Social Media ကို သံုးသူမ်ားဟာ ၅ မိနစ္ထက္ ပိုတဲ့ တင္ၿပခ်က္ကို ဖတ္ရွဳဖို ့စိတ္၀င္စားမွဳ နည္းၾကတယ္လို ့သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုအေရးအသားက ငါးမိနစ္ေလာက္မွာ မိမိေပးခ်င္တဲ့ Message ကို ေပးမယ္ ။ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မယ္ဆိုတာ သတိခ်ပ္စရာပါ ။

(၈) ၿပန္စစ္ပါ ၊ ၿပန္ဖတ္ပါ 

Article တစ္ခုကို ေရးၿပီးသြားၿပီး ဆိုရင္ ၿပန္စစ္ဖို ့ကေတာ့ မေမ ့သင့္ပါဘူး ။ မိမိၿပန္ဖတ္ၾကည့္ရင္း ကိုယ္သာ စာဖတ္သူဆိုရင္ လို ့ ခံစားၿပီး ဖတ္ေပးပါ ။ ဒါမွ လိုတာေတြ ပိုတာေတြ ေတြ ့မွာပါ ။ စာလံုးအၿဖတ္အေတာက္ မွန္ မမွန္ေတြ ၊ အထားအသို နဲ ့ စင္းလံုးေခ်ာမေခ်ာကို ၾကည့္ပါ။ ေရးထားတာေတာ့ ၿပီးသြားပါၿပီ မိမိေပးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေပၚမေပၚကလည္း ၿပန္ဖတ္ရင္း ဆန္းစစ္သြားပါ ။



(၈) ဖန္တီးမွဳ နဲ ့Article 

တစ္ခါတေလ အသစ္အဆန္းေလးေတြ မေပးႏိုင္တဲ့ တင္ၿပပံုကို စာဖတ္သူမ်ားဟာ ၿငီးေငြ ့တက္ၾကပါတယ္ ။ အထက္ပါ ေဖာ္ၿပပါ အခ်က္မ်ားနဲ ့လည္း ကိုက္ညီၿပၤီး လန္ပ်ံေနေအာင္  ေရးႏိုင္ေပမဲ့ လူေတြဟာ အသစ္အဆန္းကို မွ ၾကိဳက္တာ ထံုးစံပါ ။ တခါတေလ ၿဖစ္နိုင္ရင္ စာဖတ္သူနဲ ့စာေရးသူ ေဆြးေႏြႏိုင္တဲ့ အစီအစဥ္ေလး ေတြ Feedback ၿပန္ေပးႏိုင္တဲ့ အစီအစဥ္ေလးေတြ လုပ္သင့္ပါတယ္ ။

ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ လူေတြ ဘာလိုေနတယ္ဆိုတာ သိၿပီး အသစ္အဆန္းေတြ ဖန္တီးေပးႏိုင္ တဲ့ အခ်မ္းသာဆံုး Technical Company မ်ားဟာ Apple တို ့ Facebook တို ့ဘာလို ့ၿဖစ္ေနရသလဲဆိုတာ သေဘာေပါက္ရပါမယ္။ က်ေနာ္တို ့ေရွ ့ဆက္ဘယ္လိုပံုေလးေတြ ဖန္းတီးမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို ့ကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြ၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ၊ Survey ဆင္း၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ၊ အဖြဲ ့လိုက္  ေလ့လာ၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ဖန္တီးေနရင္ ထိုအတြက္ Burning Desire ၿဖစ္ေနရမည္ ။


ဤတြင္ Learning Social Media Trend @ Attractive Writing Skills တစ္ခန္းရပ္သည္။

လင္းတန္ေဆာင္@Freddy
21.3.2013 ( Thusday)


Monday, March 18, 2013

က်ေနာ္ ထရိန္နာ ၂



ရခိုင္ၿပည္နယ္ ဂြၿမိဳ ့နယ္ ၊ ရြာသစ္ကုန္း ေက်းရြာ

၉ ရက္ေန ့တြင္ မီဒီုမွ စတင္ ထြက္ခြာၿပီး ည ၁၂နာရီခန္ ့တြင္ ေရာက္ရွိ။ အိမ္ေၿခ ရွစ္ဆယ္ခန္ ့သာ ရွိေသာ ေက်းရြာ တစ္ခုၿဖစ္ၿပီး မီဒိုကို ထိုသင္တန္း အတြက္ ဂ်ာနယ္မွ တဆင့္ဆက္သြယ္ဟု သိရသည္။
Organizer မွာ တို ့ၿဖစ္ၿပီး ေက်းရြာရွိ ၀န္ထမ္းမ်ား ၿဖစ္သည္။

သင္ၾကားေရးႏွင့္ပတ္သတ္၍
အသက္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ခန္ ့မွ ၃၀ ေက်ာ္အထိ ပါ၀င္၍ ပထမေန ့တြင္ သံုး သုတ္ ခြဲ၍ သင္ၾကားရသည္။ မနက္ပိုင္း ၈နာရီမွ ၁၂ နာရီအထိ၊ ေန ့လည္ ၁နာရီမွ ၅ နာရီ အထိ၊ ည ၆နာရီမွ ၁၀ နာရီ အထိ ။ သံုးသုတ္ၿဖစ္ၿပီး ညပိုင္းတြင္  အသက္ ၁၆ခန္ ့မွ၃၀ ေက်ာ္အထိ အထက္တန္းေက်ာင္းသား၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ၊ အိမ္အလုပ္ ႏွင့္ ၀န္ထမ္းအလုပ္လုပ္ေနသူမ်ား ပါ၀င္သည္။ အမ်ားစုမွ သင္ၾကားသည္ ့ေန ့မွ စၿပီး ၿပီးဆံုးသည္ အထိ စိတ္၀င္စားမွဳ ရွိစြာၿဖင့္ သင္ယူၾကသည္ကို ေတြ ့ရသည္။

အခက္အခဲမ်ား
ေက်းရြာတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးမ ရရွိပါ ။ မီးစက္ၿဖင့္ သင္ၾကားရသည္။ ဖုန္းလိုင္းမမိ သၿဖင့္ အင္တာနက္ မရရွိပါ ။ အင္တာနက္ သင္ၾကားရန္ မၿဖစ္ႏိုင္ပါ။ သို ့ေသာ္ သင္ၾကားသူ အမ်ားစုမွ အင္တာနက္ သင္ၾကားခ်င္ၾကသည္။


ရြာသစ္ကုန္း လူငယ္စုစည္းမွု အဖြဲ ့

၁၀ ရက္ေန ့တြင္ စတင္သင္ၾကားေသာ ၃ရက္တာ ကြန္ပ်ဴတာ အေၿခခံသင္တန္းရွိ ညပိုင္း ၆နာရီမွ ၁၀ နာရီ အထိ အတန္းတြင္ ရြာသစ္ကုန္းရြာမွ လူငယ္မ်ား ၁၆ဦးခန္ ့ပါ၀င္သည္။ အသက္ ၁၇ ခန္ ့မွ ၃၀ ေက်ာ္အထိ ၿဖစ္ၿပီး အထက္တန္း ေက်ာင္း မွ ဘြဲ ့ရ အထိပါ၀င္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္းအခ်ိန္မွာ သံုးရက္တာ ၿဖစ္သည့္အၿပင္ တစ္ေန ့ေလးနာရီခန္ ့သာ သင္ၾကားေပးရသၿဖင့္ သူတို ့အတြက္ အခ်ိန္ အတိုင္းအတာ အေနၿဖင့္ အေတာ္နည္းသည္။  ထိုရြာ၏ အားနည္းခ်က္ အရ ဖုန္းလိုင္းမမိသၿဖင့္ အင္တာနက္ အေၿခခံကို သင္ၾကားမေပးႏိုင္ခဲ့ ။ ထို ့ေၾကာင့္ Leadership Training တစ္ခုကို ထို လူငယ္မ်ားအတြက္ စီစဥ္ေပးခဲ့သည္။ ၁၁ ရက္ေန ့မနက္ ကိုးနာရီခန္ ့တြင္ ထိုသင္တန္းကို စတင္ခဲ့သည္။ 

ပထမေန ့တြင္ Activity Game မ်ားၿဖင့္ လူငယ္မ်ားကို Motivation ၿပဳလုပ္ေပးၿပီး လူထုဆက္ဆံေရးပိုင္း ကို စတင္ထိေတြ ့ေပးခဲ့သည္။ ထို ့ေနာက္ လူငယ္မ်ား၏ တက္ၾကြမွဳမ်ားကို ေတြ ့ရသၿဖင့္ မိမိရပ္ရြာ အက်ိဳးအတြက္ မည္သည့္ အသင္းကို ၿပဳလုပ္လိုပါသလဲ ဟုေသာ ေခါင္းစဥ္ၿဖင့္ ေလးေယာက္တစ္ဖြဲ ့ခြဲၿပီး တိုင္ပင္ခိုင္းသည္ ။ ထို ့ေနာက္ အဖြဲ ့ေလးဖြဲ ့ ထြက္လာၿပီး မိမိတို ့အဖြဲ ့ၿပဳလုပ္လိုသည္မ်ားကို Presentation လုပ္ခိုင္းသည္။ အဖြဲ ့ေလးဖြဲ ့မွာ ေက်းရြာဖြံ ့ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ စာၾကည့္တိုက္လုပ္လိုေသာ အဖြဲ ့၊ ဆက္သြယ္ေရးေကာင္းလိုေသာ အဖြဲ ့၊ ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္း အဖြဲ ့၊ ပညာေရးအတြက္ စာသင္ေက်ာင္း တည္ေထာင္လိုေသာ အဖြဲ ့စသၿဖင့္ တက္ၾကြစြာ ၿပဳလုပ္လိုၾကသည္ကို ေတြ ့ရသည္။ input အေနၿဖင့္ မိမိတို ့ၿဖစ္လိုသည္မ်ားကို စည္းစည္းလံုးလံုး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ တိုက္တြန္းထားသည္။


သို ့ႏွင့္ ရည္ရြက္ခ်က္ တူေသာ အဖြဲ ့ႏွစ္ဖြဲ ့ခန္ ့ကို ပူးေပါင္းေစလိုက္သၿဖင့္ စုစုေပါင္း လူရွစ္ဦး တစ္ဖြဲ ့ၿဖင့္ ႏွစ္ဖြဲ  ၿဖစ္သြားသည္။  ထပ္မံ ပူးေပါင္းလိုက္ေသာ အဖြဲ ့ႏွစ္ခုကို မိမိတို ့အခ်င္းခ်င္း ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ပူးေပါင္း တိုင္ပင္ေစ ၿပီး အဖြဲ ့လုပ္ေဆာင္မည့္ အခ်က္မ်ားကို ေၾကၿငာရင္း ပထမေန ့သင္တန္းကို ၿပီးဆံုးလိုက္သည္။


ဒုတိယေန ့တြင္ ပထမေန ့မွ ၿဖစ္ေပၚလာေသာ အဖြဲ ့ႏွစ္ဖြဲ ့ကို စည္းရံုးေရးပိုင္းဆိုင္ရာ အရည္အခ်င္းမ်ားကို ေလ့လာေပးသည္။ တစ္ဖြဲ ့လွ်င္ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးစီလြတ္ၿပီး တၿခားအဖြဲ ့မ်ားသို ့မိမိတို  ့လုပ္လိုသည္ ့
ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကို ေၿပာၾကားေစၿပီး စည္းရံုးေရး၀င္သည္။ ေနာက္ဆံုး အဖြဲ ့ၾကီတစ္ခု အေနၿဖင့္ ေက်းရြာ ဖြံ ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လူငယ္ ၁၆ဦးပါ၀င္ေသာ ရြာသစ္ကုန္းလူငယ္စုစည္းမွဳ အဖြဲ ့တစ္ခု ၿဖစ္ေပၚ လာေတာ့သည္။

သင္တန္းကာလမွာ သံုးရက္သာ ၿဖစ္ေသာ္လည္း ရြာခံ လူငယ္မ်ားမွာ ေတာ္ၾကပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာကို အေၿခခံအသံုးခ်နည္းကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အသံုးၿပဳႏိုင္သြားတာကို ေတြ ့ရပါတယ္။ ေနာက္ ေက်းရြာ စာၾကည့္တိုက္ ဖြင့္လွစ္ၿပီး အဖြဲ ့ပိုင္ ကြန္ပ်ဴတာ ၿဖစ္ေၿမာက္ေရး အတြက္ ၀ိုင္း၀န္းေဆာင္ရြက္ၾကမည္ ကိုလည္း သိရပါတယ္။ ဖုန္းလိုင္းမမိေသာ ထို ေက်းရြာတြင္ ဖုန္းတာ၀ါတိုင္ လာေဆာက္မည္ဟု  သတင္းၾကားသၿဖင့္ ထို ဖုန္းလိုင္းမိေသာ ေနရာတြင္ စာၾကည့္တိုက္ၿဖစ္ေၿမာက္ေရး ေဆာင္ရြက္ရန္ တိုက္တြန္းမိသည္။ ဒါမွသာ သူတို ့ဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းေကာင္း ရရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါလား။

ေနာက္ဆံုးေန ့တြင္ အမွာစကားမ်ား အားေပးစကားမ်ား ေၿပာၾကားခဲ့ၿပီး ေနာက္ သင္တန္းသားလူငယ္ မ်ားႏွင့္ အမွတ္တရ ဓာတ္ပံုရိုက္ရင္း သင္တန္းကို ၿပီးဆံုးလိုက္သည္။ ထိုသို ့တက္ၾကြေသာ လူငယ္မ်ားကို ၿမင္ရေတာ့ က်ေနာ္တို ့လူ ့စြမ္းအားၿမင့္တင္ေရး ေဆာင္ရြက္မွုဟာ အသံုး၀င္ခဲ့ပါလားဟု ခံစားရရင္း ဒီ ေက်းရြာ ရွိ လူငယ္မ်ားႏွင့္ ေနာင္ တစ္ခ်ိန္ တိုးတက္လာမည္ ့အခါ ေတြ  ့ခ်င္ပါေသးတယ္ဟု ။



လင္းတန္ေဆာင္@Freddy
18.3.2013
ရြာသစ္ကုန္းေက်းရြာ ၊ ဂြၿမိဳ ့နယ္ - ၉.၃.၂၀၁၃ မွ ၁၄.၃.၂၀၁၃ အထိ



Fred Rangoon. Powered by Blogger.

Life always goes on

About Me

Fred Rangoon

Alis - Freddy

Blogger , Writer ,Techie , Digital Marketer ,
Freelance Graphic Designer , Photographer
Traveller , Marketing Consultant , Idea Creator, Learner .
and Home-made chef

Contact : tazaung.pr@gmail.com

Search This Blog

Blog Archive

Labels List Numbered

Instagram

recent posts

Pages

Follow us

Photo Profile
Taylor Wong Architecture Designer

The Japanese call it Hanakotoba, and King Charles II brought it to Sweden from Persia in the 17th century. Read More

Popular Gallery